TR / EN
Atölye kapsamında profesyonel tasarımcıların katılımıyla tarihi en az insanlık tarihi kadar eski bir malzeme olan deri deneyimlenerek masa üstü aksesuarları, ev aksesuarları, cüzdan, çanta, kılıf, sandalet, takı gibi yeni ürün tasarımları geliştirilecek ve ilk örnekler üretilecektir.
Atölye Yeri: Tasarım Vakfı Bodrum

Atölye Tarihi: 29 Ağustos-3 Eylül 2016

Konusu: Atölye kapsamında profesyonel tasarımcıların katılımıyla tarihi en az insanlık tarihi kadar eski bir malzeme olan deri deneyimlenerek masa üstü aksesuarları, ev aksesuarları, cüzdan, çanta, kılıf, sandalet, takı gibi yeni ürün tasarımları geliştirilecek ve ilk örnekler üretilecektir.

Arayüz: Deri, kösele, keçe, ahşap

Lider: Koray Ariş, Heykeltraş

Katılımcılar: Profesyonel tasarımcılar

Atölyelerin Amacı:
Profesyonel yaşamın ilk yıllarını deneyimleyen ürün tasarımcılarına ilk dönemlerin çeşitlenen açılımlarında daha iyi tutunabilmek, konum, tutum kazanmak,
Bağlamlardan kavramlara, temalara geçiş,
Tasarımcı için belirsizlik, müphemlikler, silahı anlamak, işlemek,
Altın arayıcılığının heveslerini yaşamak,
Atölye süreçlerinin macera olduğunu deneyimlemek,
Atölyelerde beklenenlerden nasıl kopulduğunu izlemek,
Disiplinler üstü kurgularla tanışmak,
Hikaye yazmak,
Son ürünü unutmak,
Manaları aramak, ruhlara dokunmak,
Açık tasarımı tanımak.

1. gün
Karya Akademi 2015 Filmi sunumu,
‘Neden tasarımcı gibi düşünmek’ sunumu,
• İlk günden bu yana var etme yolculuğunun tüm cesur gezginleri hoş
geldiniz.
• Neden tasarım? Nasıl yapsak kararcı (decision mind) gibi düşünmesek?
• İdeali ve ütopyayı aramak, disruptive tasarım, tasarımda bozmak,
yıkıcılık…
• Rekabetin yeni kuralları, tasarımda müşteri duygularının yeni bilimi.
• Tasarımın yapılaşma süreçleri ve morfolojileri, tasarımcı yaklaşımları,
kavramsallaştırmada kullanılan ontolojik kabuller, otoriteye, müşteriye,
siparişe baş kaldırmak.
• Veri tabanı, kocaman bir çöp. Geliştirdiğimiz kuramları unutun.
• Açık tasarım, açık iş, bağlamsallığı (context), kapsadığı alanlar
(coverage), kavramsallığı (concept), içeriği (content), içindekileri
(contains), temaları (themes), makamı, ürünleri…
• Derinin ve kullanımının kısa tarihçesi ve tanıtımı, deri ürün tasarımları
sunumu

Katılımcıların kendilerini tanıtımı. Üç alan; ortaklıklar kurulumu, alan,
ürün, müşterileri, müşteri değer önerileri, ortaklıkların bozulması,
Katılımcılar:
• Nasıl bir hikayemiz var, tasarımınızın kahramanı kim, ismi nedir?
(Tasarım insan ilişkisi) Kimlerle beraberiz? Risklerine, tehditlerine
bakalım. Tasarımımızın değer önerileri var, fırsatlarını konuşalım.
Paydaş bulabilir misiniz? Gelir giderlerini baştan düşünürüz.
• Kutlamak, mesafe, temas, bakmak, ses, koku, tat, düzenli, düzensiz,
doğal, vahşi, yabani filolojik açılımlarına bakarsanız nasıl manalar
bulabiliriz?
• Tasarımınızın bağlamsallığı, kapsadığı alanlar, kavramsallığı, içeriği,
içindekileri, teması…

2. gün
• Deri üretim teknolojileri,
• Dijital el işi (digital handmade) nereye gidiyor,
• Material matters
• Deride kullanılan aksesuarlar,
• Tasarımı ürünü aşan bağlamların arayışı, ilk intibaların tartışılması.

3. gün
Katılımcılar: Katılımcıların proje ve tasarımlarının tanıtımı, bilinmeyene
yolculuklar
Faruk Malhan:
• Renk serüvenleri, 2017 renk ve temaları üzerine bir çatışma, Li
Edelkoort yorumları, 2017 eğilimleri modadan tüm tasarım alanlarına,
renkler politikaya kadar uzanır, nelerdir?
• Tasarımların rengi, semboller, simgesel düşünme…
Katılımcılar:
• İşleri bozmak tekrar yapmak,
• Malzemeye dokunarak ilk tasarım arayışları,
• Deri atölyesinde üretim yapabilme olanakları,
• Tasarımda ürünü aşan bağlam arayışı, ilk inayetlerin (içinize doğmalı)
tartışılması veya gizlenmeleri,
• Kehanette (yokluğu varsayınız) bulunma evreleri,
• Zerafet sizin işiniz,
• Mutlaka bir işler çıkacak, olmazsa olmaz

4. gün
• Yoğun çalışmalar
5. gün
Yoğun çalışmalar,
6. gün
• Dünya pazarını tanıyalım, gidelim.
• Haftanın tasarımlarından sunumlar, son eleştiriler,
• Tasarımların endüstrileştirilmeleri, ticarileştirilmeleri,
• Her ürünün satış ve pazarlama alanları, kanalları, iş modelleri, gelir
gider tabloları, (gelirler yüksek olacak) telif haklarını, kazançları
bitirebilmek,
• Öğle brunch,
• Öğle üzeri hava alanı için transferler.

Koray Ariş, Heykeltraş
1944 doğumlu Koray Ariş, 1963-68 yılları arasında İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi Heykel Bölümü Şadi Çalık Atölyesi’nde eğitim gördü. Mezun olduktan sonra Roma’ya giderek 1969-71 yılları arasında heykeltıraş Emilio Greco Atölyesi’nde çalıştı. 1974 yılına kadar da Roma’da kendi kurduğu atölyesinde heykel çalışmalarını sürdürdü. 1975’te İstanbul’a dönerek mezun olduğu okulda öğretim üyeliği görevini üstlendi. 1977’de bu görevinden ayrıldı. Bu tarihten itibaren İstanbul Çatalca’da kurduğu atölyesinde çalışmalarını sürdürmektedir.
Koray Ariş’in heykelleri İtalya, Fransa, Belçika, Yunanistan, Almanya, Macaristan, Sırbistan, Mısır ve Türkiye’de birçok karma sergi ve bienalde yer almıştır.40 yılı aşkın süredir eserlerinde deri ve kösele kullanarak çalışmalarını sürdürmektedir. 

Atölye Katılım Payları

Pazar Akşam Giriş - Cumartesi Öğlen Çıkış / Haftalık

Kişisel Katılım
ATÖLYE 2280 TL
* ATÖLYE (Seminer, malzeme, öğle yemeği dahildir.)
ATÖLYE + KONAKLAMA 3000 TL
* KONAKLAMA (Konaklama ve kahvaltı, öğle yemeği, akşam yemeği dahildir.)

Burslu Katılım
ATÖLYE 432 TL
* ATÖLYE (Seminer, malzeme, öğle yemeği dahildir.)
ATÖLYE + KONAKLAMA 600 TL
* KONAKLAMA (Konaklama ve kahvaltı, öğle yemeği, akşam yemeği dahildir.)

Profesyonellere açık olan katılımlar için sektör çalışanlarına ve ilgili bölüm mezunlarına %80 burs olanağı sağlanmaktadır. 
%80 Burslu katılım imkanı için başvuru yapmak isteyen adayların mezun oldukları ilgili bölümlerden alacakları referans ile başvurmaları gerekmektedir.
*Referansların, üniversitelerin ilgili bölümleri tarafından e-posta yoluyla apply@tasarimvakfi.org adresine gönderilmesi gerekmektedir.

* Birden fazla atölyeye başvuru ve katılım mümkündür.
* İlgili bölümlerin 2016 yılı mezunları atölyelere başvuruda bulunabilir.

Atölyelerimize kayıt hakkında bilgi ve sorularınız için:
apply@tasarimvakfi.org

Deri Ürünler Tasarımı Atölyesi Türkiye İhracatçılar Meclisi, Ege Deri ve Deri Mamülleri İhracatçıları Birliği ve İstanbul Deri ve Deri Mamülleri İhracatçıları Birliği tarafından desteklenmektedir. 

 
İNDİR
E-BÜLTEN
ARKADAŞINA ÖNER